Hoppa till innehåll

”En spindelbak och en bandit”

10 december, 2018

På nätet ramlade jag just över en blogg som kallar sig ”Poetry with Blues” där Roland Lundberg i två år har låtit Banditen Bak och Krok O’Deal glänsa tillsammans med  Electric Banana Band, säkert på grund av den musikaliska texten i boken. Jag kommer att tänka på den lilla killen på en förskola i Vällingby som ville att jag skulle läsa ur ”musikboken” när jag var där på författarbesök förra året. För honom var verserna med tydligt ”beat”, alliterationer och konsekventa slutrim en sorts musik. 

Kanske har jag skrivit om detta förut? Gammal gubbe börjar bli lite minnessvag, men det känns i så fall lika roligt idag som den eventuella förra gången jag snubblade över detta 🤗

© bilder: Pia Halse

From → Presentationer

Kommentera

Lämna en kommentar