Skip to content

Synopsis på fjället

14 juni, 2014

I morgon drar jag till fjälls en vecka för att göra en första synopsis till boken om Pappersavdelning 68:s senaste 25 års historia. Det blir en omfattande skrift, antagligen över 200 sidor, och för att hinna med arbetet som till övervägande delen ska bli klart under vårvintern 2015 så säger jag upp min skoltjänst från 1 september efter 40 år i grundskolan.

Det är ett mycket intressant projekt, som jag lär mig massor av om vår tid och hur globaliseringen skapar radikal förändring på kort tid i det tidigare traditionella brukssamhället. Mer om detta framöver! Nu till fäbodstugan på Källfjället i full midsommarprakt. Obs: fram till midsommardagens kväll är jag inte tillgänglig per mejl utan enbart på mobiltelefonen. Källfjället är en internet- och mejlfredad zon i mitt liv 😉

From → Presentationer

Kommentera

Kommentera

