Skip to content

Snart är bokmässan här … eller nåja, i Göteborg

6 september, 2013

För första gången på flera år har jag inga tunga åtaganden på bokmässan i Göteborg, som äger rum den 26-29 september. (Förutom ett styrelsemöte i Författarcentrum Riks på lördagen den 28 september.) Det ska bli riktigt kul (skönt är fel ordval när det gäller Bok & Biblioteks påträngande myller och buller) att få gå som åhörare på seminarier,  återknyta vänskapsband och underhålla nätverk.

Det blir förstås förlagsmiddag någon kväll och kanske en sväng till Park (fast på senare år har jag inte lyckats pricka in just DEN kvällen när mina polare har hängt där och då blir det tidig hemfärd utan sprucken röst nästa morgon). Och så ska jag signera böcker på tre olika ställen. Det blir fredagen den 27 klockan 11-12 i Argassos monter och 15-16 i Kabusas monter. På lördagen den 28 klockan 14-15 ska jag slutligen signera alla tre årets böcker (Monsterbråk, Hämnd och Parkour) i Bokskåpets monter.

Jag kommer att vara på mässan från torsdag eftermiddag till lördag eftermiddag. Sedan bär det hem på söndagmorgonen. Det ska bli kul att för femtioelfte gången bo hos mina kära vänner och släktingar Anders och Malin, som nu har flyttat ut från Örgryte till en ö utanför stan. Väldigt spännande att få se hur de har det där, det är första gången jag kommer dit.

From → Presentationer

Kommentera

Kommentera

